fons degradat blanc
ripollet.cat
Divendres, 3 d'abril de 2026
info_cercador
Noticia anterior Noticia seguent
Medi Ambient
Les 3 R, una festa didàctica i participativa -Medi Ambient- 13/09/2005

Centenars de persones, especialment els més petits, van gaudir i aprendre sobre com reduir, reciclar i reutilitzar a la festa de les 3 R, que va tenir lloc el passat dia 9 al parc del riu Ripoll. La festa, organitzada per les associacions de veïns de Can Clos, Maragall i Can Mas, va comptar des de tallers, jocs infantils, exposicions i fira d’artesania, fins a una paella per a 600 persones i ball amb música en directe. L’acte va comptar amb la col·laboració de l’Ajuntament de Ripollet, la Diputació de Barcelona, l’Entitat Metropolitana del Medi Ambient, l’Agencia de Residus de Catalunya i la Confederació d’Associacions de Veïns de Catalunya. Altres entitats locals, com l’esplai La Gresca, Creu Roja i Ripollet Natura, van col·laborar en l’organització d’activitats.

Les 3 R, una festa didàctica i participativa  -Imatge 1-


Un dia abans, divendres, al Centre Cultural va tenir lloc la presentació oficial de la festa, a càrrec de la diputada de Medi Ambient, Núria Buenaventura; l’alcalde de Ripollet, Juan Parralejo; el director de l’Agència Local d’Ecologia Urbana, Salvador Rueda; el vicepresident de la Confederació d’Associacions de Veïns de Catalunya, Joan Martínez, i Antonio Giménez, membre de l’AV de Can Clos. En el marc d’aquesta festa, al vestíbul del Centre Cultural es pot veure durant tot el mes de setembre l’exposició ‘Les 4 R’, produïda per la Diputació de Barcelona i organitzada per la regidoria de Medi Ambient.

Crítiques de la FAVR
La Federació d’Associacions de Veïns de Ripollet ha emès un comunicat públic on assegura estar ‘indignada’ per no haver estat convidada a l’organització de la festa. Segons el president de la federació, Francisco Guerrero, sembla que la festa s’hagi fet "més en clau política que ciutadana, donat que els convocants de l’acte són les entitats i associacions de veïns que van donar suport en el seu dia la instal·lació de l’Ecoparc-2". Guerrero té la impressió que les entitats que van signar el protocol de la planta de residus de Montcada "vulguin ara rentar-se la cara a si mateixes i a l’Ajuntament". El president de la FAVR opina que la seva exclusió de la festa es pot interpretar com que les seves entitats no estiguin a favor del reciclatge i la reducció de residus i conclou assegurant que la millor manera de promoure la recollida selectiva és que es faci des de totes les entitats i grups a favor.



AGENDA

Exposició: "Andreu Solà. La mirada d'un ripolletenc a la Catalunya Modernista"

Exposició: 'El pa de la diversitat'
noticies
Notícies Destacades
Ombra inferior



Versió en proves d'info.ripollet.cat, l'actualitat de la ciutat al teu abast
Pendent de validació W3C/WCAG. Es possible que la visualització no sigui òptima en tots els navegadors.

Redacció i estil: Regidoria de Comunicació  |  Desenvolupa: Serveis informàtics
2011 © Ajuntament de Ripollet - 93 594 20 48 - info@ripollet.cat  |  Nota legal