Divendres, 22 de novembre de 2024
La Comissió de la C-58 aposta pel soterrament
-Urbanisme-
04/12/2020
L'Ajuntament adreçarà a la Generalitat una carta signada per tots els representants de la Comissió, per tal que desenvolupi amb més detall les opcions de soterrament. L'objectiu és analitzar les solucions tècniques a les complicacions que indica l'estudi, especialment, les aigües freàtiques.
La Comissió pel soterrament va reunir-se el passat dimecres, 2 de desembre, per tal de valorar les alternatives per a la integració urbana de la C-58 al seu pas per Ripollet presentades pel Departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat de Catalunya. Hi eren presents l'alcalde, Jose M. Osuna, i el regidor de Mobilitat i Transport Públic, Fran Sánchez; els portaveus dels grups municipals, el regidor no adscrit i tres membres del Fòrum Soterrem l'Autopista. Tots ells van coincidir a apostar per les tres alternatives, de les sis presentades, que plantegen el soterrament com a solució a l'impacte de l'autopista al seu pas per Ripollet.
Concretament, els membres de la Comissió consideren més factibles les solucions 4 i 5, donat que la 6 - soterrament del tram fins al carrer Tarragona inclòs- a més de ser molt més costosa que les altres, presenta serioses complicacions tècniques. La solució 4 és el soterrament del tram corresponent als edificis més afectats, on la velocitat es reduiria als 80 km/h., i la 5 contempla el soterrament d'un tram una mica més llarg, amb una part de cobriment i una velocitat a la part soterrada de 100 km/h. En ambdós casos, el soterrament podria subdividir-se en dues fases d'execució i el seu cost oscil·la al voltant dels 50 M€. Les tres alternatives de soterrament presenten problemes associats a les aigües freàtiques, com possibles filtracions o perill d'inundabilitat.
L'alcalde, que va mostrar-se satisfet per l'estudi, tant per les propostes com pel fet "que reconegui el perjudici que representa el pas de l'autopista per Ripollet", també va expressar la seva satisfacció per l'ampli consens durant la reunió en l'aposta "per una alternativa que plantegi un soterrament real, guanyant espai per a tothom", tot i reconèixer que "com a alcalde, no em deixen de preocupar aquests problemes que l'estudi recull". En aquest sentit, i tenint en compte les eleccions del mes de febrer, els membres de la Comissió van acordar enviar, el més aviat possible, una carta signada per tots els representants, exposant a la Generalitat la seva decisió i demanant que es desenvolupin amb més detall les alternatives 4 i 5. Com va explicar l'alcalde, "necessitem conèixer més en detall quins són els riscos que comporten aquestes alternatives, tot i que segurament hi ha solucions tècniques que també ens podran exposar".
Des de la Comissió també es va considerar necessari portar una proposta d'acord a altres administracions supramunicipals, com ara el Consell Comarcal, per tal de sumar més suports a l'opció de soterrament de la C-58 al seu pas per Ripollet.
NdP
L'Ajuntament adreçarà a la Generalitat una carta signada per tots els representants de la Comissió, per tal que desenvolupi amb més detall les opcions de soterrament. L'objectiu és analitzar les solucions tècniques a les complicacions que indica l'estudi, especialment, les aigües freàtiques.
La Comissió pel soterrament va reunir-se el passat dimecres, 2 de desembre, per tal de valorar les alternatives per a la integració urbana de la C-58 al seu pas per Ripollet presentades pel Departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat de Catalunya. Hi eren presents l'alcalde, Jose M. Osuna, i el regidor de Mobilitat i Transport Públic, Fran Sánchez; els portaveus dels grups municipals, el regidor no adscrit i tres membres del Fòrum Soterrem l'Autopista. Tots ells van coincidir a apostar per les tres alternatives, de les sis presentades, que plantegen el soterrament com a solució a l'impacte de l'autopista al seu pas per Ripollet.
Concretament, els membres de la Comissió consideren més factibles les solucions 4 i 5, donat que la 6 - soterrament del tram fins al carrer Tarragona inclòs- a més de ser molt més costosa que les altres, presenta serioses complicacions tècniques. La solució 4 és el soterrament del tram corresponent als edificis més afectats, on la velocitat es reduiria als 80 km/h., i la 5 contempla el soterrament d'un tram una mica més llarg, amb una part de cobriment i una velocitat a la part soterrada de 100 km/h. En ambdós casos, el soterrament podria subdividir-se en dues fases d'execució i el seu cost oscil·la al voltant dels 50 M€. Les tres alternatives de soterrament presenten problemes associats a les aigües freàtiques, com possibles filtracions o perill d'inundabilitat.
L'alcalde, que va mostrar-se satisfet per l'estudi, tant per les propostes com pel fet "que reconegui el perjudici que representa el pas de l'autopista per Ripollet", també va expressar la seva satisfacció per l'ampli consens durant la reunió en l'aposta "per una alternativa que plantegi un soterrament real, guanyant espai per a tothom", tot i reconèixer que "com a alcalde, no em deixen de preocupar aquests problemes que l'estudi recull". En aquest sentit, i tenint en compte les eleccions del mes de febrer, els membres de la Comissió van acordar enviar, el més aviat possible, una carta signada per tots els representants, exposant a la Generalitat la seva decisió i demanant que es desenvolupin amb més detall les alternatives 4 i 5. Com va explicar l'alcalde, "necessitem conèixer més en detall quins són els riscos que comporten aquestes alternatives, tot i que segurament hi ha solucions tècniques que també ens podran exposar".
Des de la Comissió també es va considerar necessari portar una proposta d'acord a altres administracions supramunicipals, com ara el Consell Comarcal, per tal de sumar més suports a l'opció de soterrament de la C-58 al seu pas per Ripollet.
NdP
Altres continguts recents amb la mateixa tipologia:
- Nova sessió del projecte Repensem l'N-150 [Notícies]
- El Pla d'usos de la Casa del Pont Vell proposa museïtzar espais i crear-ne de nous [Notícies]
- L'Ajuntament comença a adjudicar els projectes d'obres que es van aturar durant la pandèmia [Notícies]
- El Pla d'accessibilitat de Ripollet, en procés de redacció [Notícies]
- Ripollet va participar de la sessió ciutadana per repensar la N-150 [Notícies]
- Ripollet participa a la sessió ciutadana per a repensar la carretera N-150 [Notícies]
- Presentat l'estudi de l'espai públic Històric de Ripollet [Notícies]
- Col·lectiu Brusi guanya el concurs d'idees de l'edifici públic de Pinetons amb '3 en ratlla' [Notícies]
- L'Ajuntament treballa amb els agents socials i econòmics per un comerç sense barreres [Notícies]
- Endega el procés participatiu 'Tu tens la clau' per definir el Pla Local d'Habitatge [Notícies]
- Nova sessió del projecte Repensem l'N-150 [Notícies]
- El Pla d'usos de la Casa del Pont Vell proposa museïtzar espais i crear-ne de nous [Notícies]
- L'Ajuntament comença a adjudicar els projectes d'obres que es van aturar durant la pandèmia [Notícies]
- El Pla d'accessibilitat de Ripollet, en procés de redacció [Notícies]
- Ripollet va participar de la sessió ciutadana per repensar la N-150 [Notícies]
- Ripollet participa a la sessió ciutadana per a repensar la carretera N-150 [Notícies]
- Presentat l'estudi de l'espai públic Històric de Ripollet [Notícies]
- Col·lectiu Brusi guanya el concurs d'idees de l'edifici públic de Pinetons amb '3 en ratlla' [Notícies]
- L'Ajuntament treballa amb els agents socials i econòmics per un comerç sense barreres [Notícies]
- Endega el procés participatiu 'Tu tens la clau' per definir el Pla Local d'Habitatge [Notícies]
AGENDA
Exposició: "Andreu Solà. La mirada d'un ripolletenc a la Catalunya Modernista"
Notícies Destacades
Versió en proves d'info.ripollet.cat, l'actualitat de la ciutat al teu abast
Pendent de validació W3C/WCAG. Es possible que la visualització no sigui òptima en tots els navegadors.
Redacció i estil: Regidoria de Comunicació | Desenvolupa: Serveis informàtics
2011 © Ajuntament de Ripollet - 93 594 20 48 - info@ripollet.cat | Nota legal