fons degradat blanc
ripollet.cat
Dilluns, 25 de novembre de 2024
info_cercador
Noticia anterior Noticia seguent
Serveis
L'OMIC informa sobre el reagrupament de crèdits -Serveis- 13/10/2007

L'Oficina Municipal d'Informació al Consumidor de Ripollet ha iniciat una campanya d'informació, donat l'important nombre de consultes que està rebent en relació als reagrupaments de crèdits. El reagrupament de crèdits és una operació financera que permet reunificar els deutes existents en un sol crèdit de més llarga durada i quotes més baixes. Normalment la reagrupació dels deutes consisteix en contractar un nou préstec hipotecari o bé en ampliar el préstec hipotecari que ja tenim contractat.

L'OMIC informa sobre el reagrupament de crèdits -Imatge 1-


Abans de decidir un reagrupament de crèdits:

- Demaneu informació per escrit del cost mensual de les quotes i el termini del crèdit.
- Valoreu la vostra capacitat econòmica en funció dels vostres ingressos fixos i la capacitat real d'endeutament.
- Compareu diferents ofertes.
- En el cas que es tracti d'una entitat de crèdit, comproveu que estigui inscrita en el Registre del Banc d'Espanya i tingui un codi assignat.
- Si es tracta d'una empresa intermediària conserveu la publicitat (recordeu que és vinculant), les dades del seu domicili fiscal, telèfon, CIF i l'adreça electrònica si es troba a internet.

En el moment de sol·licitar el crèdit:

- Reflexioneu sobre la conveniència real de contractar aquest préstec i no us deixeu influenciar per la publicitat.
- Llegiu detingudament totes les clàusules i condicions del crèdit:
* La quota mensual a pagar i el nombre total de quotes.
* El tipus d'interès aplicable (fix o variable).
* Les comissions i la taxa anual equivalent (TAE).
* Els costos de tramitació i formalització.
* Altres despeses (notari, assegurança, registre, etc...)
- Llegiu amb calma el document i no signeu si no esteu completament segurs i compreneu bé cadascuna de les clàusules. Aquests contractes tenen una validesa mínima de 10 dies.

Com i on reclamar en cas de conflicte:

Les entitats de crèdit disposen d'un departament especialitzat d'atenció al client o Defensor del Client, on podreu adreçar-vos en cas de conflicte. Sempre ens haurem de dirigir en un començament a la Direcció de l'Oficina Comercial.
En tot cas, si cal podeu assessorar-vos i plantejar la reclamació a qualsevol organisme de consum de l'Administració Pública, OMICs, o a les Associacions de Consumidors.

És un consell de l'Oficina de Consum de Ripollet.

Octubre 2007



AGENDA

Exposició: "Andreu Solà. La mirada d'un ripolletenc a la Catalunya Modernista"

Exposició: 'El pa de la diversitat'
noticies
Notícies Destacades
Ombra inferior



Versió en proves d'info.ripollet.cat, l'actualitat de la ciutat al teu abast
Pendent de validació W3C/WCAG. Es possible que la visualització no sigui òptima en tots els navegadors.

Redacció i estil: Regidoria de Comunicació  |  Desenvolupa: Serveis informàtics
2011 © Ajuntament de Ripollet - 93 594 20 48 - info@ripollet.cat  |  Nota legal