fons degradat blanc
ripollet.cat
Dijous, 28 de març de 2024
info_cercador
Noticia anterior Noticia seguent
Serveis
L'Oficina d'Habitatge rep prop de 800 consultes sobre la Borsa de lloguer en els primers sis mesos -Serveis- 30/01/2020

El servei ofereix confiança, seguretat i gratuïtat als propietaris de pisos buits amb l'objectiu d'incorporar-los a la Borsa de lloguer assequible.

El mes de juny de 2019 l'Oficina Municipal d'Habitatge va posar en marxa la Borsa de lloguer, un servei gratuït de gestió i mediació entre persones propietàries i llogateres, amb l'objectiu d'incrementar l'oferta d'habitatges de lloguer i permetre llogar a Ripollet amb totes les garanties. Durant aquest temps, l'OMH ha atès un total de 796 consultes sobre la borsa de lloguer i ha rebut 25 sol·licituds d'inscripció. L'objectiu principal de l'Ajuntament en aquests moments és aconseguir captar més habitatges buits per tal que passin a formar part de la Borsa.

L'Oficina d'Habitatge rep prop de 800 consultes sobre la Borsa de lloguer en els primers sis mesos -Imatge 1-

"Volem establir una relació de confiança amb els petits tenidors i per això els oferim incentius i totes les garanties", explica la regidora d'Habitatge, Reyes Muñoz. Entre aquests incentius hi ha la gratuïtat en la redacció i formalització del contracte, la pòlissa d'assegurança multirisc gratuïta, la defensa jurídica en cas d'impagament, el seguiment d'incidències, la mediació i la informació i tramitació d'ajuts de rehabilitació de l'habitatge.

"Sabem que és lent i ara tenim pocs pisos, però estan funcionant molt bé. Som conscients que la confiança es guanya amb fets i esperem aconseguir la nostra fita", assegura Muñoz. Des de la posada en marxa del servei de Borsa de lloguer, s'han presentat tres nous habitatges, dos dels quals ja han estat llogats i l'altre s'ha retirat. A més, es gestionen 18 contractes procedents de l'oficina de Cerdanyola del Vallès, que durant tres anys ha gestionat els contractes de lloguer d'habitatges de Ripollet, fins a la signatura del conveni de l'Ajuntament de Ripollet amb la Generalitat.

Quant a les sol·licituds d'habitatges, des del passat mes de juny se n'han rebut 25, però només s'han formalitzat cinc fins al moment, principalment perquè un dels requisits per accedir al servei és estar inscrit al registre de sol·licitants d'Habitatges de Protecció Oficial de la Generalitat i aquest tràmit sol trigar uns tres mesos. A l'hora d'adjudicar els habitatges, l'OMH té en compte criteris de capacitat econòmica, superfície d'habitatge, membres de la unitat de convivència, les condicions habitacionals actuals i, per últim, una valoració social baremada per Serveis Socials. La regidora d'Habitatge, Reyes Muñoz, insisteix que "es tracta de lloguer assequible, no social. Som necessaris perquè volem ser inclusius, ja que a les agències hi ha persones que tenen feina i no poden accedir a llogar un pis".

Les persones interessades han de posar-se en contacte amb l'Oficina Municipal d'Habitatge, a les oficines de Drets Socials (c. de Can Masachs 18-20, tel. 935 046 007, borsadelloguer@ripollet.cat).

NdP



AGENDA

Exposició: "Andreu Solà. La mirada d'un ripolletenc a la Catalunya Modernista"

Exposició: 'El pa de la diversitat'
noticies
Notícies Destacades
Ombra inferior



Versió en proves d'info.ripollet.cat, l'actualitat de la ciutat al teu abast
Pendent de validació W3C/WCAG. Es possible que la visualització no sigui òptima en tots els navegadors.

Redacció i estil: Regidoria de Comunicació  |  Desenvolupa: Serveis informàtics
2011 © Ajuntament de Ripollet - 93 594 20 48 - info@ripollet.cat  |  Nota legal