Diumenge, 24 de novembre de 2024
L'Ajuntament reimpulsa el Servei de mediació i incorpora noves línies de treball
-Serveis-
17/01/2017
Coincidint amb la setmana que se celebra el Dia Europeu de la Mediació, el 21 de gener, el regidor de Polítiques LGTBI, Solidaritat i Inclusió, Fran Sánchez, va explicar dilluns, en roda de premsa, la seva intenció de reimpulsar el servei de mediació, que funciona a Ripollet des de finals de 2009. Es tracta d'un servei gratuït, voluntari i confidencial que, des de la imparcialitat, ofereix eines per a gestionar de manera dialogada els problemes de convivència que es poden plantejar en el dia a dia, ja sigui dins l'àmbit familiar, escolar, associatiu o comunitari.
Sánchez va explicar que aquest servei, que atén entre 50 i 60 casos a l'any, no s'ha deixat de donar mai, però que ara volen "aposar encar més per ell i incidir en la prevenció". Des de fa tres anys el Servei de mediació es gestiona directament des de l'Àrea d'Igualtat. La seva responsable, Merche Delgado, explicava, que el servei compta amb tres línies de treball. Així, a més de la resolució de conflictes, també treballen per la sensibilització vers la cultura del diàleg, amb xerrades i conferències, i en la realització d'actuacions proactives, detectant conflictes en la fase prèvia i definint estratègies per abordar-los i prevenir-los. És aquest darrer el cas de l'actuació que el Servei de Mediació està realitzant al barri de Gassó Vargas, per problemes de convivència als espais públics. Fins ara s'han fet una quarantena d'entrevistes, porta a porta, a veïns del barri i a usuaris dels parcs, per tal de recollir informació i avaluar-la.
Isolda Fortuny, advocada i mediadora del servei, va assegurar que "cal veure el conflicte com una situació normal a la comunitat, hi ha conflicte perquè hi ha diferents punts de vista". La solució, segons Fortuny, és "més diàleg i més coneixement entre les parts", com una manera de fer ciutat.
Qui i com demanar una mediació?
Poden participar en aquest procès totes aquelles persones que visquin a Ripollet, a títol individual o com a representants de la seva comunitat de veïns, associacions o com a membre de la comunitat educativa, etc. Cal cita prèvia, que es pot demanar a l'Ajuntament (c/ de Balmes, 2), al telèfon 935 046 040 o al correu electrònic mediacio@ripollet.cat. L'horar d'atenció és de dilluns a divendres, de 9 a 15 hores, tot i que també es pot concertar cita prèvia a la tarda, adaptant-se a horaris i necessitats de la població.
R.H.
Coincidint amb la setmana que se celebra el Dia Europeu de la Mediació, el 21 de gener, el regidor de Polítiques LGTBI, Solidaritat i Inclusió, Fran Sánchez, va explicar dilluns, en roda de premsa, la seva intenció de reimpulsar el servei de mediació, que funciona a Ripollet des de finals de 2009. Es tracta d'un servei gratuït, voluntari i confidencial que, des de la imparcialitat, ofereix eines per a gestionar de manera dialogada els problemes de convivència que es poden plantejar en el dia a dia, ja sigui dins l'àmbit familiar, escolar, associatiu o comunitari.
Sánchez va explicar que aquest servei, que atén entre 50 i 60 casos a l'any, no s'ha deixat de donar mai, però que ara volen "aposar encar més per ell i incidir en la prevenció". Des de fa tres anys el Servei de mediació es gestiona directament des de l'Àrea d'Igualtat. La seva responsable, Merche Delgado, explicava, que el servei compta amb tres línies de treball. Així, a més de la resolució de conflictes, també treballen per la sensibilització vers la cultura del diàleg, amb xerrades i conferències, i en la realització d'actuacions proactives, detectant conflictes en la fase prèvia i definint estratègies per abordar-los i prevenir-los. És aquest darrer el cas de l'actuació que el Servei de Mediació està realitzant al barri de Gassó Vargas, per problemes de convivència als espais públics. Fins ara s'han fet una quarantena d'entrevistes, porta a porta, a veïns del barri i a usuaris dels parcs, per tal de recollir informació i avaluar-la.
Isolda Fortuny, advocada i mediadora del servei, va assegurar que "cal veure el conflicte com una situació normal a la comunitat, hi ha conflicte perquè hi ha diferents punts de vista". La solució, segons Fortuny, és "més diàleg i més coneixement entre les parts", com una manera de fer ciutat.
Qui i com demanar una mediació?
Poden participar en aquest procès totes aquelles persones que visquin a Ripollet, a títol individual o com a representants de la seva comunitat de veïns, associacions o com a membre de la comunitat educativa, etc. Cal cita prèvia, que es pot demanar a l'Ajuntament (c/ de Balmes, 2), al telèfon 935 046 040 o al correu electrònic mediacio@ripollet.cat. L'horar d'atenció és de dilluns a divendres, de 9 a 15 hores, tot i que també es pot concertar cita prèvia a la tarda, adaptant-se a horaris i necessitats de la població.
R.H.
Altres continguts recents amb la mateixa tipologia:
- Avís de tall d'aigua dimarts 15 als carrers de Pau Casals, Casanovas, Monturiol i Montcada [Notícies]
- El futur nou Arxiu Municipal, un espai modern i sostenible [Notícies]
- Avís de tall d'aigua als carrers de Sant Josep, Pizarro i Sant Salvador [Notícies]
- Avís de talls elèctrics per la instal·lació de nous fanals a una desena de carrers [Notícies]
- Avís de tall d'aigua per dijous, 25 de març [Notícies]
- Es constitueix l'Associació de Municipis per l'Energia Pública [Notícies]
- Resolta l'avaria en el subministrament d'aigua que ha afectat a tot el municipi durant unes 3 hores [Notícies]
- L'Ajuntament aconsegueix el traspàs de les línies e4, 620 i 685 de la Generalitat a l'AMB [Notícies]
- Avís de tall d'aigua per a dilluns, 8 de febrer [Notícies]
- Avís de tall d'aigua a la ctra de Barcelona i carrers de Monclar i Cardoner [Notícies]
- Avís de tall d'aigua dimarts 15 als carrers de Pau Casals, Casanovas, Monturiol i Montcada [Notícies]
- El futur nou Arxiu Municipal, un espai modern i sostenible [Notícies]
- Avís de tall d'aigua als carrers de Sant Josep, Pizarro i Sant Salvador [Notícies]
- Avís de talls elèctrics per la instal·lació de nous fanals a una desena de carrers [Notícies]
- Avís de tall d'aigua per dijous, 25 de març [Notícies]
- Es constitueix l'Associació de Municipis per l'Energia Pública [Notícies]
- Resolta l'avaria en el subministrament d'aigua que ha afectat a tot el municipi durant unes 3 hores [Notícies]
- L'Ajuntament aconsegueix el traspàs de les línies e4, 620 i 685 de la Generalitat a l'AMB [Notícies]
- Avís de tall d'aigua per a dilluns, 8 de febrer [Notícies]
- Avís de tall d'aigua a la ctra de Barcelona i carrers de Monclar i Cardoner [Notícies]
AGENDA
Exposició: "Andreu Solà. La mirada d'un ripolletenc a la Catalunya Modernista"
Notícies Destacades
Versió en proves d'info.ripollet.cat, l'actualitat de la ciutat al teu abast
Pendent de validació W3C/WCAG. Es possible que la visualització no sigui òptima en tots els navegadors.
Redacció i estil: Regidoria de Comunicació | Desenvolupa: Serveis informàtics
2011 © Ajuntament de Ripollet - 93 594 20 48 - info@ripollet.cat | Nota legal