fons degradat blanc
ripollet.cat
Divendres, 31 d'octubre de 2025
info_cercador
Noticia anterior Noticia seguent
Societat
Ripollet se suma al moviment 15M -Societat- 29/05/2011

Veïns i veïnes de Ripollet, convocats a través de la xarxa social Facebook, van iniciar el passat dijous, 26 de maig, una sèrie de cassolades, seguides d'assemblees populars, tal i com s'està fent a moltes places d'Espanya. El moviment d'indignats, que va començar amb unes 150 persones, reunides dijous a la plaça de Joan Abat, es van convertir en prop de 400 un dia més tard, després del desallotjament de de la plaça de Catalunya de Barcelona.

Ripollet se suma al moviment 15M -Imatge 1-Ripollet se suma al moviment 15M -Imatge 2-Ripollet se suma al moviment 15M -Imatge 3-Ripollet se suma al moviment 15M -Imatge 4-


La plaça de Pere Quart va ser divendres, 27 de maig, l'escenari d'una cassolada de mitja hora de durada. Tot seguit, es va celebrar una assemblea on, entre d'altres acords, es va decidir continuar amb el moviment. L'explicació dels fets ocorreguts a Barcelona durant el matí, amb intervencions d'algunes persones que havien estat presents, va ser el primer punt de l'assemblea. Els ripolletencs van donar suport als indignats de plaça Catalunya i van demanar la dimissió del conseller d'Interior.

La unanimitat es va tornar a repetir a l'hora de votar la continuïtat del moviment des de Ripollet. El punt que més va costar decidir va ser quan i on es realitzava la següent cassolada. Finalment, es va acordar que fos dissabte, 28 de maig, a les 21 h, a la plaça de Pere Quart, tot i la final de la Champions. Al quart punt es va acordar crear les comissions de Comunicació, Difusió, Continguts, Preparació d'assemblees, Recursos i Acampada. Per últim, es va proposar recollir signatures per a demanar la dimissió del conseller d'Interior, Felip Puig, i es va donar suport a la iniciativa que tothom retiri 155 euros dels bancs el 30 de maig.

Finalment, dissabte i diumenge es van tornar a realitzar les cassolades a la plaça de Per Quart. Els indignats de Ripollet van decidir en assemblea tornar a realitzar-la aquest dilluns, 30 de maig, a les 21 hores. 

R.H.



AGENDA

Exposició: "Andreu Solà. La mirada d'un ripolletenc a la Catalunya Modernista"

Exposició: 'El pa de la diversitat'
noticies
Notícies Destacades
Ombra inferior



Versió en proves d'info.ripollet.cat, l'actualitat de la ciutat al teu abast
Pendent de validació W3C/WCAG. Es possible que la visualització no sigui òptima en tots els navegadors.

Redacció i estil: Regidoria de Comunicació  |  Desenvolupa: Serveis informàtics
2011 © Ajuntament de Ripollet - 93 594 20 48 - info@ripollet.cat  |  Nota legal