fons degradat blanc
ripollet.cat
Dilluns, 30 de març de 2026
info_cercador
Noticia anterior Noticia seguent
Societat
Ripollet apropa Àfrica i Catalunya amb una conferència d'interculturalitat -Societat- 17/12/2010

Una trentena de persones va assistir el passat dijous 16 de desembre al "Les cultures africanes a Catalunya: cap a una societat intercultural" celebrada a la Biblioteca Municipal. La sessió va anar a càrrec del Membre d'Espai Àfrica-Catalunya i Doctor d' Antropologia Social, Joan Manuel Cabezas, el qual va convidar a anar cap a una societat intercultural, on les persones que hi convisquin conformin una identitat on es vegin reconegudes de forma horitzontal, respectant les seves diferències.

Ripollet apropa Àfrica i Catalunya amb una conferència d'interculturalitat -Imatge 1-

Aquesta és una introducció a les característiques dels etnosistemes africans de Catalunya i se n'explica la complexitat interna. També es va abordar la interacció d'aquestes poblacions amb l'espai d'acollida, i es va posar l'èmfasi en tot allò que tenen en comú amb la població catalana.

Cabezas va afegir que tot i el fracàs de les societats multiculturals que s'han intentat crear en altres països com Alemanya, Regne Unit o França; Espanya encara és a temps de poder aplicar un altre model com és el de la societat intercultural.

J.G.



AGENDA

Exposició: "Andreu Solà. La mirada d'un ripolletenc a la Catalunya Modernista"

Exposició: 'El pa de la diversitat'
noticies
Notícies Destacades
Ombra inferior



Versió en proves d'info.ripollet.cat, l'actualitat de la ciutat al teu abast
Pendent de validació W3C/WCAG. Es possible que la visualització no sigui òptima en tots els navegadors.

Redacció i estil: Regidoria de Comunicació  |  Desenvolupa: Serveis informàtics
2011 © Ajuntament de Ripollet - 93 594 20 48 - info@ripollet.cat  |  Nota legal