Dilluns, 25 de novembre de 2024
L'Oficina Municipal d'Informació al Consumidor presenta la memòria del 2008
-Serveis-
01/04/2009
Durant l'any 2008 l'Oficina Municipal d'Informació al Consumidor ha rebut un total de 2.933 consultes, 1.874 personalitzades i 1.059 de telefòniques, a més de l'obertura de 306 expedients que s'han hagut de tramitar per fer la mediació entre les parts, o bé presentar a l'Agència Catalana de Consum o a la Junta Arbitral de Consum de Catalunya.
La memòria també remarca que les sol·licituds d'informació i els expedients han augmentat en els darrers anys i la tendència és que ho continuïn fent. La tasca fonamental de l'OMIC és l'atenció als usuaris de consultes tant personalitzades com telefòniques i de mediació i derivació dels expedients, si cal, a l'organisme de consum adient, perquè tingui coneixement de totes les reclamacions entre els usuaris i el comerç o les empreses.
Des de l'Oficina de Consum, una vegada es rep la reclamació i denúncia es porta a terme la mediació entre les parts. Un percentatge molt elevat dels casos es soluciona en aquest punt, la resta es tramita seguint un protocol establert. Les peticions d'informació més habituals són els problemes de comunitat de propietaris, per a les obres de rehabilitació a realitzar, la instal·lació d'ascensors i l'eliminació de barreres arquitectòniques. També ha crescut la demanda d'assessorament sobre préstecs hipotecaris i del consum. D'altra banda ha augmentat la sol·licitud de mediació i assessorament en la vessant de les companyies d'assegurances.
F.R.
Durant l'any 2008 l'Oficina Municipal d'Informació al Consumidor ha rebut un total de 2.933 consultes, 1.874 personalitzades i 1.059 de telefòniques, a més de l'obertura de 306 expedients que s'han hagut de tramitar per fer la mediació entre les parts, o bé presentar a l'Agència Catalana de Consum o a la Junta Arbitral de Consum de Catalunya.
La memòria també remarca que les sol·licituds d'informació i els expedients han augmentat en els darrers anys i la tendència és que ho continuïn fent. La tasca fonamental de l'OMIC és l'atenció als usuaris de consultes tant personalitzades com telefòniques i de mediació i derivació dels expedients, si cal, a l'organisme de consum adient, perquè tingui coneixement de totes les reclamacions entre els usuaris i el comerç o les empreses.
Des de l'Oficina de Consum, una vegada es rep la reclamació i denúncia es porta a terme la mediació entre les parts. Un percentatge molt elevat dels casos es soluciona en aquest punt, la resta es tramita seguint un protocol establert. Les peticions d'informació més habituals són els problemes de comunitat de propietaris, per a les obres de rehabilitació a realitzar, la instal·lació d'ascensors i l'eliminació de barreres arquitectòniques. També ha crescut la demanda d'assessorament sobre préstecs hipotecaris i del consum. D'altra banda ha augmentat la sol·licitud de mediació i assessorament en la vessant de les companyies d'assegurances.
F.R.
Altres continguts recents amb la mateixa tipologia:
- Avís de tall d'aigua dimarts 15 als carrers de Pau Casals, Casanovas, Monturiol i Montcada [Notícies]
- El futur nou Arxiu Municipal, un espai modern i sostenible [Notícies]
- Avís de tall d'aigua als carrers de Sant Josep, Pizarro i Sant Salvador [Notícies]
- Avís de talls elèctrics per la instal·lació de nous fanals a una desena de carrers [Notícies]
- Avís de tall d'aigua per dijous, 25 de març [Notícies]
- Es constitueix l'Associació de Municipis per l'Energia Pública [Notícies]
- Resolta l'avaria en el subministrament d'aigua que ha afectat a tot el municipi durant unes 3 hores [Notícies]
- L'Ajuntament aconsegueix el traspàs de les línies e4, 620 i 685 de la Generalitat a l'AMB [Notícies]
- Avís de tall d'aigua per a dilluns, 8 de febrer [Notícies]
- Avís de tall d'aigua a la ctra de Barcelona i carrers de Monclar i Cardoner [Notícies]
- Avís de tall d'aigua dimarts 15 als carrers de Pau Casals, Casanovas, Monturiol i Montcada [Notícies]
- El futur nou Arxiu Municipal, un espai modern i sostenible [Notícies]
- Avís de tall d'aigua als carrers de Sant Josep, Pizarro i Sant Salvador [Notícies]
- Avís de talls elèctrics per la instal·lació de nous fanals a una desena de carrers [Notícies]
- Avís de tall d'aigua per dijous, 25 de març [Notícies]
- Es constitueix l'Associació de Municipis per l'Energia Pública [Notícies]
- Resolta l'avaria en el subministrament d'aigua que ha afectat a tot el municipi durant unes 3 hores [Notícies]
- L'Ajuntament aconsegueix el traspàs de les línies e4, 620 i 685 de la Generalitat a l'AMB [Notícies]
- Avís de tall d'aigua per a dilluns, 8 de febrer [Notícies]
- Avís de tall d'aigua a la ctra de Barcelona i carrers de Monclar i Cardoner [Notícies]
AGENDA
Exposició: "Andreu Solà. La mirada d'un ripolletenc a la Catalunya Modernista"
Notícies Destacades
Versió en proves d'info.ripollet.cat, l'actualitat de la ciutat al teu abast
Pendent de validació W3C/WCAG. Es possible que la visualització no sigui òptima en tots els navegadors.
Redacció i estil: Regidoria de Comunicació | Desenvolupa: Serveis informàtics
2011 © Ajuntament de Ripollet - 93 594 20 48 - info@ripollet.cat | Nota legal