fons degradat blanc
ripollet.cat
Dilluns, 25 de novembre de 2024
info_cercador
Noticia anterior Noticia seguent
Serveis
Els consells comarcals del Vallès Occidental i Oriental signen un conveni per l'estalvi telefònic -Serveis- 07/07/2008

Un total de 17 municipis de la comarca del Vallès Occidental i 32 del Vallès Oriental, trauran a concurs de manera conjunta els seus serveis de telecomunicacions amb una facturació agregada que s'estima en 4 milions d'euros anuals. Mitjançant un conveni entre els dos consells comarcals i Localret, s'analitzaran les necessitats tècniques i, aplicant economia d'escala, es licitaran els serveis de veu fixa, veu mòbil i dades d'Internet. L'estalvi que es pot aconseguir es situa entre el 15 i el 30%.

Els consells comarcals del Vallès Occidental i Oriental signen un conveni per l'estalvi telefònic -Imatge 1-


Al Vallès Occidental els ens locals que participaran en aquesta operació són els ajuntaments de Gallifa, Rellinars, Ullastrell, Sant Llorenç Savall, Vacarisses, Sentmenat, Matadepera, Castellbisbal, Palau-Solità i Plegamans, Badia del Vallès, Sant Quirze del Vallès, Castellar del Vallès, Santa Perpètua de Mogoda, Barberà del Vallès, Montcada i Reixac, Ripollet i Rubí; a més del Consell Comarcal del Vallès Occidental, el Consorci per l'Ocupació i la Promoció Econòmica del Vallès Occidental i la Mancomunitat Intermunicipal Cerdanyola-Ripollet - Montcada.

Estalvi pels ajuntaments
Amb la liberalització dels serveis de les telecomunicacions, i l'aparició d'empreses que ofereixen aquests serveis en règim de competència, s'ha obert l'oportunitat als usuaris d'escollir la millor oferta i les millors prestacions. Els ajuntaments, els consells comarcals i altres ens locals, com a usuaris dels serveis de telecomunicacions, poden triar lliurement l'operador, o operadors, que els prestin aquests serveis.

Mitjançant el conveni subscrit entre els consells comarcals del Vallès Occidental i del Vallès Oriental amb Localret, s'analitzaran quins són els serveis de telecomunicacions que utilitzen els municipis en l'actualitat, quines seran les seves necessitats en el futur i quins són els costos d'aquests serveis.

Posteriorment, es procedirà a la redacció dels plecs administratius i dels plans tècnics per obrir un procediment negociat entre les diferents operadores, les quals ja han passat un procés d'homologació que acredita la seva capacitació. Una vegada valorades les diferents ofertes en funció de diferents criteris (econòmic, característiques tècniques, infraestructures,etc) es fan les adjudicació i el posterior seguiment en la implementació dels serveis.

Entre els avantatges de l'agregació de la demanda hi ha:
- La millora i l'especialització dels serveis de telecomunicacions.
- L'adequació a les necessitats de les administracions locals, sobretot en un futur a curt termini on creixeran espectacularment les necessitats de serveis basats en les telecomunicacions
- Transparència en tot el procés de negociació i contractació dels serveis.
- Estalvi en les factures dels serveis de telecomunicacions ja sigui telefonia fixa, mòbil o dades. En la comarca del Maresme, on 28 municipis han agrupat la seva demanda, la factura pels diferents serveis de telecomunicacions s'ha reduït un 47% de mitjana per a totes les administracions locals.
- Estabilitat en les factures de telecomunicacions. Els ens locals coneixen exactament què és el que hauran de pagar.
- Negociació directa amb els operadors com els “grans clients”.

F.R.




AGENDA

Exposició: "Andreu Solà. La mirada d'un ripolletenc a la Catalunya Modernista"

Exposició: 'El pa de la diversitat'
noticies
Notícies Destacades
Ombra inferior



Versió en proves d'info.ripollet.cat, l'actualitat de la ciutat al teu abast
Pendent de validació W3C/WCAG. Es possible que la visualització no sigui òptima en tots els navegadors.

Redacció i estil: Regidoria de Comunicació  |  Desenvolupa: Serveis informàtics
2011 © Ajuntament de Ripollet - 93 594 20 48 - info@ripollet.cat  |  Nota legal